miniRobots(5-6 ani)
Descoperim lumea roboticii si a programarii prin povesti ce trimit in aventuri simpaticii robotei educationali STEM, castigatori a a numeroase premii in randul jucariilor educationale: Code-a-Pillar, Robot Mouse, LEGO Coding Express, Botley, Cubetto, Kids First Coding Robot, Ozobot Bit, Edison, Osmo Coding Awbie precum si mult indragitii robotei Dash si Dot.
Vom incepe aventura in lumea tehnologiei cu robotelul omida Code-a-pillar,o jucarie educationala STEM destinata initierii copiilor in programare. Robotelul este format dintr-un cap motorizat cu lumini & sunete, si segmente ce contin instructiuni(inainte, stanga, dreapta, sunete). Prin aranjarea acestor segmente copiii experimenteaza construind programe, invata despre secventiere si relatia cauza-efect.
Urmatorul robotel pe care il vom utiliza este Colby, The robot mouse, un soricel programabil prin butoanele de pe carcasa. Micutii configureaza trasee de dificultati diferite, apoi programeaza soricelul sa traverseze prin labirint pentru a gasi cascavalul.
Botley ne va introduce notiunea de senzor de culoare, robotelul poate fi utilizat in doua moduri, modul urmarire linie si cel de programare cu ajutorul unei telecomenzi. Simpaticul robotel poate cu usurinta sa se deplaseze inainte, la stanga sau la dreapta, sa se deplaseze in sens invers, sa identifice un obiect, sa evite un obiect, sa scoata un sunet, sa repete un pas sau o secventa de pasi. De asemenea, Botley este inzestat cu un senzor de culoare care ii va permite sa urmareasca traseele desenate de pitici.
Cu ajutorul lui Cubetto, robotelul de lemn aprobat Montessori,invatam concepte noi folosind blocuri logice si functii. Cubetto are un creier Arduino programabil intr-un limbaj cu blocuri colorate secventiate pe placa de comanda. Pe langa blocurile de deplasare, apar blocuri logice cat si functii. Povestile il trimit pe Cubetto in calatorii interesante pe harti frumos colorate, in timp ce invatam multe lucruri noi despre planeta, orase, civilizatii, lumea subacvatica, etc.
Kitul educational Kids First Coding Robot introduce principii de baza in programare intr-un mod interactiv, distractiv si experiential. Printr-o serie de lectii de constructie si programare, acest set dezvolta abilitati de inginerie si rezolvare a problemelor. Lecțiile acopera domenii cheie in programare: secvențiere, bucle, evenimente, conditionale, funcții și variabile.
Aventura ne poarta in sase povești, fiecare cu o serie de provocari de constructie și programare: un sandwish cu unt de arahide si jeleu care isi viziteaza prietenii in Foodville, un șoricel ce parcuge un labirint pentru a gasi branză; un pinguin care se se plimbă în jurul unei grădini zoologice; un fotbalist ce mută o minge în poartă; o mașină de pompieri care stinge un incendiu; iar un robot din fabrică ce îndeplinește diferire sarcini.
Programele sunt create prin stabilirea unei secvențe de carduri fizice de cod. Pe masura ce robotul trece peste cardurile de cod, un scaner optic atasat robotului citește cardurile de cod si incarca programul. Apoi copii vor plasa robotul pe o plansa formata din piese mari de puzzle construita in prealabil, diferita la fiecare provocare, iar robotul ruleaza programul.
Avand aproape 2.5 cm, Ozobot Bit este unul din cei mai mici robotei smart de jucarie din lume, acesta poate vedea culorile, urmari linii și detecta intersectii în formele realizate de copii pe foaie sau pe un ecran. De asemenea, pentru programarea lui Bit vom folosi un editor vizual bazat pe blocuri de cod, OzoBlockly, vom rezolva provocari in aplicatia OzoDraw si il vom programa pe Bit sa danseze in aplicatia OzoGroove.
Edison este un robotel simpatic, compatibil cu LEGO, destinat folosirii in sala de clasa.
Dotat cu un numar mare de senzori, Edison este capabil sa reactioneze la sunete si lumina, sa urmareasca linii si sa detecteze obstacole. Robotelul poate citi coduri de bare, accesand programe predefinite sau poate fi programat in aplicatia EdBlocks folosind un limbaj de programare cu pictograme, blocuri vizuale drag-drop cu parametri customizabili.
Osmo Coding Awbie este una dintre cele mai adecvate jucarii educative menite sa dezvolte abilitatile logice ale copiilor si sa ii ajute sa aiba succes intr-o lume din ce in ce mai tehnologizata.
Copiii invata sa aseze piesele cu instructiuni in secvente si bucle, astfel incat pe ecran personajul Awbie sa mearga, sa sara peste obstacole si sa adune capsuni intr-o lume magica. Este o modalitate excelenta pentru copii sa invete notiuni de programare si sa se distreze in acelasi timp.
Cu simpaticii Dash si Dot, roboteii Wonderworkshop, experimentam programarea screen free pe placutele Puzzlets si apoi pe tableta cu aplicatiile: Go, Path si Xylo si Wonder. Imbinand abilitatile de programare cu cele artistice, copii vor realiza proiecte haioase, in care roboteii se vor prezenta, vor canta, vor dansa, si vor concura in diverse competitii: aruncarea la tinta, bowling si lupte corp la corp.
Atelierele miniRobots contribuie la dezvoltarea gandirii analitice, la rezolvarea de probleme, la dezvoltarea spiritului de echipa si a comunicarii, copii experimenteaza construind programe, invata despre secventiere si relatia cauza-efect si afla ca greselile sunt o parte fireasca din procesul de invatare.